جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷

انجمن خوراک دام ایتالیا با 70 سال سابقه

1395/9/1

انجمن ملی کارخانجات خوراک دام ایتالیا (Zootecnici  ) به عنوان انجمن ملی صنایع خوراک دام ایتالیا شناخته می شود که اعضای آن شامل بیش از 120 شرکت می باشند که مجموعا حدود 75 درصد خوراک صنعتی در ایتالیا تولید می کنند. براساس آخرین داده ها توسط  انجمن صنایع خوراک دام ایتالیا ASSALZOO)) در سال 2014، حدود 14 میلیون و 90 هزار تن خوراک در داخل ایتالیا برای گونه های مختلف حیوانات از قبیل طیور، دام، خوک، خرگوش، گوسفند، اسب، آبزیان، حیوانات خانگی و غیره تولید شده است. فروش خالص کل در منطقه اروپا بالغ بر 6 میلیون تن می باشد. حدود 8500 نفر در این صنعت مشغول به کار می باشند.

 

تاریخچه صنعت

در پایان جنگ جهانی دوم کشاورزی شغل غالب مردم بود. تغذیه دام و حیوانات در کشوری که هنوز نتوانسته بود مشکلات معیشتی و تغذیه انسانها را حل کند، بی اهمیت رها شده بود.

 چندین کشاورزتولید کننده خوراک بودند که خوراک دام را در انبارغله به صورت درهم و مخلوط تهیه می کردند. درهمین زمینه ، به لطف و شجاعت برخی از کشاورزان و پافشاری  دکتر جورج Mortari،  در دسامبر1945، در شهرمیلان، انجمن خوراک ایتالیا پایه گذاری گردید که از مهمترین اهداف و منافع کلی اعضای انجمن خوراک دام، می توان موارد زیر را نام برد:

 - مسوولیت نمایندگی اعضا برای شرکت در معاملات با مقامات دولتی؛
- ترویج و هماهنگی طرح هایی برای حمایت و افزایش خوراک دام؛

 

امروزه، خوراک دام با تمرکز برپژوهش و استفاده از فن آوری های مدرن و توانایی انطباق پذیری با هر نوع حیوان تهیه می شود، و همیشه روی بهره وری  موثرو کیفیت مطلوب تاکید دارد.
دکتر مورتاری از سال 1945 الی 1976 با توانایی و مهارتهای عالیش، اولین دبیرکل انجمن صنایع خوراک ایتالیا بود. از ژانویه سال 1952، "بولتن Assalzoo" برای حدود چهل سال چاپ می شد و نقش اساسی در اطلاع رسانی و ارتقا بخش های مختلف مربوط به صنایع خوراک دام برعهده داشت. در سال 1952 دومین دفتر در رم بازگشایی گردید به دلیل نزدیک بودن به وزارتخانه و موسسات دولتی و از سال 1977 دفتز مرکزی انجمن در Via Leuven قرار دارد.

 

طرح ها و اهداف

مهمترین اهدافی که انجمن خوراک دام ایتالیا دنبال می کند عبارتند از:

• حفاظت ازکل منافع اقتصادی و مالیاتی همکاران و شرکای اتحادیه،  به طور کلیرحمایت از صنعت خوراک دام.

• بحث و گفتگو و ورود به توافقات درون حرفه ای و قرارداد کار جمعی.

• برعهده گرفتن نمایندگی اعضا برای شرکت در معاملات با مقامات دولتی

• ترویج و هماهنگی طرح های تکنیکی با هدف توسعه خوراک دام.

• دستیابی به طرح های خاص و هدفمند برای ارتباطات داخلی، به منظور تضمین دادن به شرکت کنندگان در آن با روند ثابت اطلاعات مربوط به فعالیت های تجاریشان و همچنین ارتباطات خارجی، به منظور معرفی انجمن به شکل درست و مثبت و به عنوان مرجع دولتی در جهت اطلاع رسانی از بخش تجاری شرکت.

 

امور بین الملل انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان ایران