دفتر مشاوره بازاريابي و بازرگانی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، به عنوان نخستين دفتر مشاوره بازاريابي در صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی کشور، در اردیبهشت ماه 1392 با حضور آقای مهندس میرابوطالبی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران و آقای قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و آقای مهندس ذوالفقاریان، دبير کل انجمن و سایر مدیران انجمن و نیز اعضاي هيئت مديره انجمن های مرتبط و جمعي از فعالان تولیدی و اقتصادي کشور، رسماً راه اندازي شد.
مأموریت دفتر مشاوره بازاریابی و بازرگانی:
مأموریت دفتر مشاوره بازاریابی عبارتست از:
"ما برآنيم که بازرگانان و توليدکنندگان ایرانی را با ارائه دادهها، اطلاعات و تحليلهاي بهروز و دقيق بازاريابي و تجاري از بازارهاي داخلي و بينالمللي، در اتخاذ تصميمات بهينه و درست ياري نمائيم. ما ميکوشيم اطلاعات را در کمترين زمان، با کمترين هزينه و با بهرهگيري از دانش و فناوري روز دنيا عرضه کنيم. جذب، آموزش، حفظ و نگهداري سرمايههاي انساني سازمان که همانا کارکنان توانا، خلاق و متعهد به سازمان هستند براي ما از اهميت بسياري برخوردار است."
عناوین خدمات قابل ارائه در دفتر مشاوره بازاريابي:
خدمات قابل ارائه در دفتر عبارتند از:
-
مشاوره در زمینه ایجاد ساختار واحد بازرگانی داخلی و بین المللی شرکتها
-
مشاوره در زمینه بازاریابی داخلی و بین المللی
-
مشاوره در زمینه انجام طرحهای بازاریابی
-
مشاوره در زمینه انجام تحقیقات بازاریابی داخلی و بین المللی
-
مشاوره در زمینه فروش داخلی و بین المللی
-
مشاوره در زمینه ایجاد واحد فروش
-
مشاوره در زمینه ورود به بازارهای جهانی و صادرات
-
مشاوره در زمینه ایجاد و برقراری آیین نامه معاملات در شرکتها و سازمانها
-
مشاوره در زمینه انعقاد انواع قراردادهای داخلی و بین المللی
-
مشاوره در زمینه سایر موارد مختلف امور بازرگانی
-
اطلاعات و مشاوره آغاز فعالیت صادرات یا واردات
-
شناسایی بازارهاي بالقوه صادراتی و انتخاب بازار هدف
-
آخرین اطلاعات موجود مقررات بازرگانی کشورها
-
آخرین قوانین، مقررات و بخشنامه های موجود
-
ترکیب صادراتی و وارداتی کشورهاي هدف براساس آخرین اطلاعات در دسترس گمرکات کشورها
-
اطلاعات تعرفه ورود کالا به کشورهای هدف
-
معرفی سایت های خریداران و فروشندگان جهانی و ارائه مشاوره در راستای آشنایی و استفاده موثر از آن ها
-
مشاوره در زمینه چگونگی استفاده از منابع اطلاعاتی پرتال مرکز تجارت جهانی
-
گزارش های عمومی و تحلیلی کالایی و کشوری
-
تقویم نمایشگاه هاي داخلی و بین المللی
-
فهرست مناقصات و مزایده های داخلی و خارجی
-
تقویم اعزام و پذیرش هیئت هاي تجاري و بازاریابی
-
تقویم رویدادها و سمینارهاي داخلی و خارجی
-
مشاوره در زمینه استفاده از سامانه های الکترونیکی پرتال سازمان توسعه تجارت ایران (آمارش، ارزش، پذیرش، ثبتارش، نمونش، یارانش)
-
مشاوره در زمینه استفاده از تسهیلات، مشوق ها و یارانه هاي صادراتی (سامانه یارانش)
-
قیمت پایه کالاهای صادراتی (سامانه ارزش)
-
معرفی شرکت ها و مؤسسات معتبر خدمات بازاریابی
برخی فایلهای قابل دانلود در این بخش:
** کالبد شکافی پیمان های تجاری دو جانبه در تجارت خارجی ایران
** راهنمای آغاز فعالیت صادرات
** اتحادیه و تشکلهای صادراتی استانی
** فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای صادرات
** فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای واردات
فایلهای قابل دانلود در بخش «مشاوره برند»:
** معرفی کلی علائم تجاری و ثبت آن
** آشنایی با مفاهیم حقوقی مالکیت معنوی و ثبت برند
** ثبت علائم تجاری و صنعتی و مراحل آن
** ثبت علائم تجاری
** نکاتی درباره علامت تجاری
** برند سازی اینترنتی
** عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری
** نکاتی درباره معاهده تریپس
** سوالات متداول در مورد حقوق بین الملل علائم تجاری
** Brand Management
فایلهای قابل دانلود در بخش «قوانین تجارت الکترونیک»:
** آشنایی با مفاهیم تجارت الکترونیکی
** امنیت در تجارت الکترونیک و پرداخت های آنلاین
** تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین
** قانون تجارت الكترونيك
** مزیت رقابتی در تجارت الکترونیک